ساختار و تشکیلات شرکت سهامی بیمه ایران ، - خلاصه‌ای از وضعیت عمومی مجتمع‌ها و شعب بیمه‌ای شرکت سهامی بیمه ایران در شهرتهران

ساختار و تشکیلات شرکت سهامی بیمه ایران ، - خلاصه‌ای از وضعیت عمومی مجتمع‌ها و شعب بیمه‌ای شرکت سهامی بیمه ایران در شهرتهران

ساختار و تشکیلات شرکت سهامی بیمه ایران ، خلاصه‌ای از وضعیت عمومی مجتمع‌ها و شعب بیمه‌ای شرکت سهامی بیمه ایران در شهرتهران

دانلود ساختار و تشکیلات شرکت سهامی بیمه ایران ، - خلاصه‌ای از وضعیت عمومی مجتمع‌ها و شعب بیمه‌ای شرکت سهامی بیمه ایران در شهرتهران

ساختار و تشکیلات شرکت سهامی بیمه ایران ،
 خلاصه‌ای از وضعیت عمومی مجتمع‌ها و شعب بیمه‌ای شرکت سهامی بیمه ایران در شهرتهران
دسته بندی بیمه
فرمت فایل doc
حجم فایل 945 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 8

 

ساختار و تشکیلات شرکت سهامی بیمه ایران ،
- خلاصه‌ای از وضعیت عمومی مجتمع‌ها و شعب بیمه‌ای شرکت سهامی بیمه ایران در شهرتهران 

ساختار و تشکیلات شرکت سهامی بیمه ایران ،- خلاصه‌ای از وضعیت عمومی مجتمع‌ها و شعب بیمه‌ای شرکت سهامی بیمه ایران در شهرتهران 

 

بیمه، اشخاصی را که متحمل لطمه، زیان یا حادثه ناخواسته‌ای شده‌اند قادر می‌سازد که پیامدهای این وقایع ناگوار را جبران کنند. خسارتهایی که به این قبیل افراد پرداخت می‌گردد از پولهایی تأمین می‌شود که گروه مشتریان برای خرید بیمه می‌پردازند و با پرداخت آن در جبران خسارت همدیگر مشارکت می‌کنند. به بیان دیگر همه آنهایی که بیمه می‌خرند با مشارکت در سرمایه‌ای که متعلق به همه خریداران بیمه است، در جبران خسارت و زیان‌های هر یک از افراد زیان دیده شریک و سهیم می‌شوند.

نگاهی به بیمه ایران:

در پانزدهم آبان سال 1314 موسسه‌ای به نام شرکت سهامی بیمه ایران بنیان گرفت که امروزه نه تنها در سراسر کشور بلکه در کشورهای اروپایی و آسیایی و به ویژه در خاورمیانه و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس نامی‌ آشنا و پرآوازه است.

این شرکت پس از پیروزی انقلاب اسلامی از رشد کمی و کیفی قابل ملاحظه‌ای در زمینه عملیات بیمه‌گری و گسترش شعب و شبکه نمایندگی برخوردار شده و در حال حاضر حدود 60 درصد از کل بازار بیمه کشور را در اختیار دارد.

بیمه ایران در سال 81 موفق شد فعالیتهای خود را به سطح استانداردهای بین‌المللی ارتقاء  دهد و پس از بررسی عملکرد این شرکت از سوی موسسات استاندارد جهانی برای اولین بار در کشور موفق به اخذ رتبه بین‌المللی A+   گردید. همچنین دریافت گواهی PSC   استاندارد خدمات و کیفیت محصولات و اخذ گواهی 9001ISO- سال 2000 تأئید دیگری است برجایگاه این بیمه در منطقه.

هم اکنون بیمه ایران با داشتن حدود 300 شعبه، 150 شرکت نمایندگی و نزدیک به 4000 نمایندگی گسترده‌ترین شبکه ارائه خدمات را در صنعت بیمه کشور دارا می‌باشد.

ساختار تشکیلاتی بیمه ایران :

شرکت سهامی بیمه ایران دارای 4 معاونت طرح و برنامه، فنی، اتکایی و امور بین‌الملل و اداری و مالی می‌باشد. معاونت طرح و برنامه از 2 مدیریت برنامه و بودجه و آمار و انفرماتیک تشکیل شده است.

معاونت فنی دارای 5 مدیریت تخصصی است که هر یک مسئولیت‌های ستادی رشته‌های مختلف بیمه‌ای (آتش‌سوزی، اشخاص، اتومبیل، باربری و مهندسی و مسئولیت) را به عهده دارند.

مدیریت اتکایی و مدیریت امور بین‌المللی واحدهای زیر مجموعه معاونت اتکائی و امور بین‌الملل را تشکیل می‌دهند. معاونت اداری و مالی نیز متشکل از 4 مدیریت امور مالی، امور اداری، امور سرمایه‌گذاری و امور ساختمان و تاسیسات است.

بجز دفتر حقوقی و امور قراردادها، واحد حراست، اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و دفتر کل حسابرسی، مدیریت امور شعب و نمایندگی‌های داخل کشور نیز مستقیماً زیر نظر مدیر عامل فعالیت دارند و مدیریت اخیر مسئولیت اداره و ونظارت بر شعب و نمایندگی‌ها را که واحدهای صف سازمان را تشکیل می‌دهند به عهده دارد. (نمودار 18-2)

 

 

 

دانلود ساختار و تشکیلات شرکت سهامی بیمه ایران ، - خلاصه‌ای از وضعیت عمومی مجتمع‌ها و شعب بیمه‌ای شرکت سهامی بیمه ایران در شهرتهران

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.