این اداره از ادارات شرکت فرودگاههای کشور و تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری وابسته به وازت راه و ترابری می باشد ، شرکت فرودگاههای کشور شامل ادارات دیگری از جمله اداره تشریفات ، اداره تدارکات و سایر ادارات مربوطه می شود
قیمت فایل فقط 7,000 تومان
با نهایت سپاس از خداوند متعال که مرا در تمام مراحل زندگی و به خصوص در این مرحله از زندگی که مرا یاری کرده تا بتوانم دوران تحصیلی خود را در مقطع کاردانی به پایان برسانم ، جادارد که از استادان خود در این دانشکده و به خصوص استاد راهنمای کارآموزی اینجانب جناب آقای دکتر برهانی که لازم می دانم از ایشان تقدیر و تشکر به عمل آورم . همچنین از سرپرست و مسئول اداره ماشین آلات اداره فنی تجهیزات شرکت فرودگاههای کشور نیز که کال همکاری را با اینجانب در زمینه پذیرش و آموزش دوره کارآموزی اینجانب داشته اند تشکر و قدردانی نمایم .
در پایان از تمامی استادان و راهنمایان و دوستان خود که مرا در این مقطع از زمان یاری نموده اند . تا به حول و قوه الهی این دوران را با موفقیت به پایان برسانم کمال سپاس و شکر گذاری را به درگاه خداوند منان دارم .
این اداره از ادارات شرکت فرودگاههای کشور و تحت نظارت سازمان هواپیمایی کشوری وابسته به وازت راه و ترابری می باشد ، شرکت فرودگاههای کشور شامل ادارات دیگری از جمله اداره تشریفات ، اداره تدارکات و سایر ادارات مربوطه می شود .
اداره فنی و تجهیزات فرودگاههای کشور در ضلع شمالی فرودگاه مهر آباد قرار گرفته است و دارای یک محوطه جداگانه از فرودگاه می باشد .
این اداره شامل اداره جات فنی منطقه می باشد ، از جمله اداره ماشین آلات – اداره برق و قدرت ، اداره خرید ، اداره تاسیسات می باشد .
محدوده خدمات این اداره در بخش روشنایی و برق باندهای فرودگاههای کشور می باشد که توسط اداره برق که دارای ترانس ها و ژنراتورهای بسیار بزرگ می باشد و تکنسین ها و مهندسین مربوط در آن مشغول به کار می باشند .
در اداره ماشین آلات تعمیر و سرویس و نگهداری ماشیم ها و اتومبیل ها و تمامی قطعات مکانیکی مورد استفاده در فرودگاهها و اتومبیل های تحت اختیار شرکت فرودگاهها ، سازمان هواپیمایی کشوری پلیس فرودگاه و کامیونت های حمل و لیفتراک و ماشینهای مخصوص خط کشی باندها در این مکان صورت می گیرد .
این اداره شامل قسمت های مختلفی می باشد از جمله کارگاه اتومبیل های بنزینی – کارگاه دیزل – کارگاه برق خودرو – کارگاه صافکاری – کارگاه نقاشی – کارگاه پنچر گیری و کارگاه تعویض روغن و کارگاه تراشکاری می باشد .
این محوطه در یک سوله در حدود 1500 متر در اختیار دارد که دفاتر مسئولان نیز در همین قسمت می باشد . مسئول اداره ماشین آلات آقای مصطفوی است که مسئول کار آموزی اینجانب نیز بوده است . در قسمت دیگر از اداره ماشین آلات انبار وجود دارد که قطعات مورد نیاز کارگاههای موجود در اداره را تامین می کند .
هر یک از کارگاههای نامبرده شده در قسمت قبل دارای چند تکنسین و کارگر فنی و یک مسئول بوده اند ، که اینجانب در کارگاه اتومبیل های بنزینی بنابر صلاحدید سرپرست کاآموزی مشغول بوده ام .
در این کارگاه اتومبیل های سواری از جمله پیکان ، پژو – رنو- پاترول – وانت مزدا –و دیگر اتومبیل های دولتی مربوط برای تعمیر و عیب یابی و سرویس مراجعه می کردند و رسیدگی می شدند .
مهمترین کارهای صورت گرفته که توسط اینجانب در کنار تکنسین های این بخش که بر روی این اتومبیل ها صورت می گرفته بدین صور بود :
تنظیم موتور – تنظیم دلکو – تنظیم کاربراتور – تشخیص عیوب – تعویض لنت های جلو و عقب – تعویض قطعات معیوب – تنظیم و رگلاژ ترمز و کلاچ- تعویض قطعات رادیاتور از جمله عیب آب – ترموستات و اتصالات .
بازدید سطح روغن ترمز و کلاچ – بازدید باتری – و در نهایت تائید عیوب برای انجام تعمیرات در خارج از اداره این کارگاه دارای 5 نفر کارگر فنی می باشد که همگی در استخدام اداره می باشند و ساعات کاری از 7 صبح تا 5/3 عصر می باشد .
بعد از گذراندن دوره کارآموزی برای پروژه کارآموزی آنچه را که اینحانب لازم می دانستم تا به رشته تحریر در آورم که مورد توجه و تائید استاد کارآموزی اینجانب قرار بگیرد .
سرویس و مراقبت منظم از موتور اتومبیل علاوه بر آن که عمر موتور را افزایش می دهد از هزینه اضافی و کاهش قیمت اتومبیل نیز به طور محسوسی جلوگیری می نماید
آب بندی موتور : راه اندازی و استفاده ملایم از اتومبیل نو یا یک موتور تازه تعمیر را آب بندی موتور می گویند . و تا 800 کیلومتر اول بایستی کم و متناسب با دنده مورد لزوم و با احتیاط رانندگی نمود و نباید به موتور فشار آورد تا قطعات جدید و متحرک به تدریج سائیده و جا افتاده و اصطلاحاً «آب بندی » می گردد . در هر موتور نو سطوح کاری یا تماس قطعات با یکدیگر دارای لقی یا خلاصی فوق العاده کم بوده و باید آب بندی شوند تا از گریپاژ کردن احتمالی آنها جلوگیری شود . هنگامی که یک موتور نو یا تازه تعمیر روشن می گردد ذرات بسیار ریز فلز از سطوح متحرک و کاری تراشیده شده و توسط روغن جمع آوری می گردد . برای خارج کردن این ذرات از موتور اغلب توصیه می شود که روغن موتور پس از طی 800 کیلومتر اول و پس از آن هر 5000 کیلومتر تعویض گردد .(برای اتومبیل پیکان 2000 کیلومتر توصیه می شود ) . همیشه روغن را هنگامی که موتورداغ است تعویض نمایید ، زیرا روغن گرم راحت تخلیه شده و تمامی ذرات خارجی موجود در ان تخلیه می شوند . در طول مدت آب بندی موتور ، سرعت اتومبیل بایستی پایین نگه داشته شود و از سرعت زیاد و شتاب گیری ناگهانی خودداری نمود . دستورات لازمه در این مورد در کتابچه راهنمای اتومبیل درج شده است .
از فشار زیاد به موتور یا حرکت رد سربالایی ها دنده سبک ، یا گازدادن بیش از حد و بالا رفتن دور موتور در نده سنگین خود داری نموده و در عوض هر قدر به 800 کیلومتر اول نزدیک می شوید ، تدریجاً فشار به موتور را افزایش دهید و از موتور کار بیشتر بکشید .
تعویض روغن : روغن باید مطابق با دستور العمل کارخانه سازنده اتومبیل بوده و در فواصل معین تعویض گردد . استفاده از پیچ تخلیه روغن که دارای خاصیت آهن ربا باشد در کارتر جعبه دنده و دیفرانسیل مفید تر است زیرا ذرات آهن را جذب نموده و مانع از گردش مجدد آن در داخل موتور خواهد شد . امروزه معمولاً پیچهای تخلیه روغن دارای خاصیت آهن ربایی می باشد . تعویض روغن در موعد مقرر و طی مسافت مورد نظر به تنهایی کافی بنوده بلکه با یو توجه داشت اتومبیلی که ماسفت های کوتاه طی می نماید و موتور آن به طور کوتاه مدت روشن می ماند فرصت کافی نخواهد داشت تا روغن را گرم نماید و چون در موقع استارت زدن موتور هنوزسر است عمل تقطیر صورت گرفته و قطرات آب در داخل آن ایجاد می گردد و از طرفی چون روغن به اندازه کافی گرم نمی شود تا این قطرات آب را به بخار تبدیل نماید ، لذا معمولاً در روغن باقی مانده و باعث رقیق شدن آن می گردند ، با رقیق شدن روغن، اثرات روغنکاری آن کاهش یافته و موجب رسوب لجن در محفظه روغن خواهد شد.
استارت زدن در هوای سرد : تا آنجا که ممکن است از ساسات برتای زمان کوتاه استفاده می کند . در هوای سرد وقتیکه موتورسرد است ابتدا دکمه ساسات را بکشید تا هوای کمتر و در عوض بنزین بیشتری وارد پیاله کاربراتور شود و سپس استارت بزنید ، پس از روشن شدن نیز در اولین فرصت دکه ساسات را به حالت اولیه برگردانید زیرا وارد شدن بنزین اضافی به اطاق احتراق موتور موجب شسته شدن لایه های روغن بین پیستون و سیلندر و پایین سوپاپ و گاید سوپاپ شده و اینکار باعث سائیده شدن فلز به فلز و فرسایش سریع قطعات می گردد .
باز کردن درب سوپاپ :
1- در صورت لزوم وایرشمعها را باز کرده و توسط برچسب آنها را شماره گذاری کنید ، برای دسترسی بهتر ، هر گونه لوله از جمله هواکش و فیلتر هوا را باز کرده و سپس پیچهای درب سوپاپ به سر سیلندر را باز نمائید .
2- درب سوپاپ را که خیلی سبک است با دست از دو انتها نگه داشته و ان را به طور عمودی از سر سیلندر بالا بکشید برای این کار به زور متوسل نشوید ، همیشه قبل از باز کردن دقت نمائید که یک عدد واشر یدکی و از همان نوع موجود باشد .
فیلر گیری سوپاپ :
وقتیکه موتور گرم می شود قطعات آن از جمله میل تایپیت گرم شده و منبسط می گردد . لذا بایستی یک فاصله ازاد بین میل سوپاپ و استکانی تایپیت موجود داشته باشد تا یقین حاصل گردد سوپاپها بسته می شوند . این فاصله آزاد را « فیلر سوپاپ » نیز گویند . از ان جائیکه تنظیم این فاصله بر روی میل سوپاپ عملی نمی باشد این تنظیم یا فیلرگیری رد اسبک و یا انگشتی انجام می شود . اکثر کارخانه های سازنده ، تعداد فیلر گیری سوپاپ را برای موتور سرد و برخی برای هر دو حالت سرد و گرم در کتابچه درج می نمایند . در بعضی از اتومبیل ها این اعداد برای سوپاپ دود و هوا متفاوت می باشد . در صورت تردید و اینه کدام عدد برای سوپاپ دود و کدام برای هوا می باشد می توانید فیلر بزرگتر برای سوپاپ دود در نظرمی گیرند .
برای فیلر گیری از اسبابی به نام فیلر گیج (Feele Gauge) استفاده می گردد و تیغه مورد نظر را فیلر را در زیر انگشتی قرار داده و تنظیم می نمایند . قبل از تنظیم دقت نمائید که سوپاپ کاملاً بسته باشد .
یک قانون برای موتورهای چهار سیلندر وجود دارد که برای فیلر گیری سیلندرهای متقارن را پیدا کرده و یکی از قیچی کرده و دیگری را فیلر گیری می کنیم مثلاً در یک موتور چهار سیلندر هرگاه سوپاپهای چهار و در حالت قیچی باشد سوپاپهای سیلندر یک در حالت کاملاً بسته قرار دارند پس می توان آن ها را فیلر گیری کرده و بهمیت ترتیسب سوپاپهای سیلندر یک را قیچی و سوپاپهای سیلندر چهار را فیلر گیری می کنیم . در مورد سیلندر 2و 3 نیز به همین عمل تکرار می کنیم .
توسط آچار رینگ ، مهره قفلی پشت اسبک را شل نموده و پیچ تنظیم را بوسیله پیچ گوشتی را تنظیم نمائید تا فاصله صحیح بدست اید فاصله را با فیلر آزمایش نمائید و ارگ کاملاً درست بود پیچ گوشتی را بدون حرکت نگه داشته و توسط آچار مهره را قفل نمائید. سر انجام لقی را بررسی کنید که درست باشد . توجه : تیغه فیلر بایستی به سفتی از فاصله عبور نماید .
باز کردن انگشتی و متعلقات آن :
1- مثل روش باز کردن سر سیلندر ، از وسط شروع به باز کردن پیچهای نگه دارنده نموده و یک در میان و هر بار حدود نیم دور پیچها را باز کرده و یه همین روش تمام پیچها را ابز نمائید ، اینکار از تاب برداشت سوپاپها جلوگیری می نماید .
2- حال می توانید میل انگشتی را باز نمائید آن را در جای خشک و تمیز قرار دهید توصیه می گردد قطعات موتور به ترتیبی که باز می شوند چیده شوند تار موقع بستن با مشکل مواجه نگردد .
3- با برداشت میل انگشتی می توان میل تایپیت ها را بیرون کشید و قبل از بیرون کشیدن تکان دهید تا متعلقات آن خارج نشوند بوسیله تکه ای کاغذآنها را شماره گذاری نموده و به همان ترتیب حفظ کنید .
قیمت فایل فقط 7,000 تومان
برچسب ها : گزارش کارآموزی در اداره کل امور فنی و تجهیزات شرکت فرودگاههای کشور , گزارش کارآموزی , اداره کل امور فنی , تجهیزات , شرکت فرودگاههای کشور , گزارش کارآموزی در اداره کل امور فنی و تجهیزات , گزارش کارآموزی در اداره کل امور فنی و تجهیزات شرکت فرودگاههای کشور , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق
دانلود پاورپوینت سازمان تجارت جهانی در حجم 88 اسلاید قابل ویرایش به همراه تصاویر و توضیحات کامل ویژه رائه کلاسی درس بازرگانی بین الملل
قیمت فایل فقط 7,000 تومان
دانلود پاورپوینت سازمان تجارت جهانی
عنوان: دانلود پاورپوینت سازمان تجارت جهانی
فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 88 اسلاید
دسته: مدیریت- حسابداری- اقتصاد ( درس بازرگانی بین الملل)
این فایل در زمینه "سازمان تجارت جهانی"بوده و در 88 اسلاید با تصاویر و شکلهای بسیار زیبا طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درس بازرگانی بین الملل رشته های مدیریت- حسابداری و اقتصاد در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
جهانی شدن
ابعاد جهانی سازی
نقاط اشتراک و افتراق آزادسازی و جهانی شدن
مختصات و ویژگیهای تحولات اقتصادی بینالملل
تفاوت GATT با WTO
تأسیس سازمان تجارت جهانی
اهداف اصلی سازمان تجارت جهانی
وظایف سازمان تجارت جهانی
اصول حاکم بر سازمان تجارت جهانی
ساختار سازمان تجارت جهانی
ساختار تشکیلاتی سازمان تجارت جهانی
مزایای پیوستن به WTO
ضررهای پیوستن به WTO
زمینه های تاثیرگذاری سازمان تجارت جهانی برکشور در حال الحاق
نگاهی به آخرین وضعیت عضویت کشورهای جهان در سازمان تجارت جهانی
کشورهای غیر متقاضی عضویتدرسازمانتجارت جهانی
دلایل تمایل جمهوری اسلامی ایران برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی
فرصتهایی که ایران با پیوستنش به سازمان تجارت جهانی به دست می آورد
اولویتها و اهداف ایران در پیوستن به سازمان تجارت جهانی
چالشهای الحاقبه سازمان تجارت جهانی
آخرین وضعیت الحاق ایرانبه سازمان تجارت جهانی
ماهیت الحاق به سازمان تجارت جهانی
مراحل الحاقبه سازمان تجارت جهانی
سطح تثبیت تعرفه های صنعتی اعضای ملحق شده
سطح تثبیت تعرفه های کشاورزی اعضای ملحق شده
موافقت نامه های سازمان جهانی تجارت
حفاظت از صنایع داخلی
رعایت ضوابط سرمایه گذاری خارجی
موافقتنامه عمومی تجارت خدمات (GATS)
استثنائات و محدودیتهای مجاز در تجارت خدمات
موافقت نامه راجع به جنبه های تجاری حقوق مالکیت فکری- TRIPs
موضوعات مورد حمایت در TRIPs
نتیجه گیری
منابع
قیمت فایل فقط 7,000 تومان
برچسب ها : دانلود پاورپوینت سازمان تجارت جهانی , دانلود پاورپوینت سازمان تجارت جهانی , جهانی شدن , ابعاد جهانی سازی , نقاط اشتراک و افتراق آزادسازی و جهانی شدن , مختصات و ویژگیهای تحولات اقتصادی بینالملل , تفاوت GATT با WTO , تأسیس سازمان تجارت جهانی , اهداف اصلی سازمان تجارت جهانی , وظایف سازمان تجارت جهانی , اصول حاکم بر سازمان تجارت جهانی , ساختار سازمان تجارت جهانی , ساختار تشکیلاتی سازمان تجارت جه
دانلود پاورپوینت سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) در حجم 38 اسلاید با قابلیت ویرایش همراه با تصاویر و نمودارهای بسیار زیبا و توضیحات کامل ویژه ارائه کلاسی درس بازرگانی بین الملل
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
دانلود پاورپوینت سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو)
عنوان: دانلود پاورپوینت سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو)
فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 38 اسلاید
دسته: مدیریت- حسابداری- اقتصاد ( درس بازرگانی بین الملل)
این فایل در زمینه "سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) "بوده و در 38 اسلاید با تصاویر و شکلهای بسیار زیبا طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) درس بازرگانی بین الملل رشته های مدیریت- حسابداری و اقتصاد در سطح کارشناسی و کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه
تاریخچه
ارکان سازمان همکاری اقتصادی (اکو) بر اساس عهدنامه ازمیر
شورای وزیران
شورای قائم مقامان
شورای برنامهریزی منطقه ای
کمیتههای فنی
دبیرخانه
سازمان تخصصی
اقدامات مهم اکو در چند سال اخیر
برخی ویژه گی های اکو
اهداف و وظایف
نقاط ضعف اکو
نقاط قوت اکو
برخی آمارهای اکو
منابع
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
برچسب ها : دانلود پاورپوینت سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) , دانلود پاورپوینت سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو) , تاریخچه اکو , ارکان سازمان همکاری اقتصادی (اکو) بر اساس عهدنامه ازمیر , اقدامات مهم اکو در چند سال اخیر , برخی ویژه گی های اکو , اهداف و وظایف اکو , نقاط ضعف اکو , نقاط قوت اکو , برخی آمارهای اکو , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق
دانلود پاورپوینت ارائه کلاسی با عنوان ادارک و یاد گیری درک و سازگاری با محیط کار در حجم 28 اسلاید همراه با تصاویر و توضیحات کامل
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
دانلود پاورپوینت ادارک و یاد گیری: درک و سازگاری با محیط کار
عنوان: دانلود پاورپوینت ادارک و یاد گیری: درک و سازگاری با محیط کار
فرمت: پاورپوینت(قابل ویرایش)
تعداد اسلاید: 28 اسلاید
دسته: مدیریت- حسابداری- اقتصاد ( درس رفتار سازمانی- رفتار سازمانی پیشرفته)- مدیریت اجرایی(درس تحلیل رفتاری و مدیریت منابع انسانی)
این فایل در زمینه "ادارک و یاد گیری: درک و سازگاری با محیط کار"بوده و در 28 اسلاید با تصاویر و شکلهای بسیار زیبا طراحی شده است که می تواند به عنوان سمینار در کلاس (ارائه کلاسی) برای درس رفتار سازمانی، در سطح کارشناسی و رفتار سازمانی پیشرفته، تحلیل رفتاری و مدیریت منابع انسانی رشته های مجموعه مدیریت و مدیریت اجرایی در سطح کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار گیرید. بخشهای عمده این فایل شامل موارد زیر است:
مقدمه
ادراک و یاد گیری
اسناد (Attribution)
استنباط تطبیقی (Correspondent inferences)
اسناد سببی در مسئولیت
تئوری کلی در اسناد سببی
خطاهای ادراکی
کلیشه سازی
فایق آمدن بر خطاهای ادراک اجتماعی
ادراک دیگران : کاربرد های سازمانی
یاد گیری :سازگاری با جهان اطراف
اشکال یاد گیری
یاد گیری : شرطی کردن عامل / شرطی کردن وسیله ایی
انواع تقویت
برنامه های تقویت
الگوی اداره پاداش
یاد گیری مشاهده ای
یادگیری مبتنی بر مشاهده
کاربرد یادگیری در سازمان
آموزش سیستماتیک
اصول موثر بر آموزش در سازمانها
بازخورد 360 درجه
مدیریت رفتار سازمانی
مراحل مدیریت رفتار سازمانی
انضباط
روش های کاهش پیامد های منفی تنبیه
قیمت فایل فقط 5,000 تومان
برچسب ها : دانلود پاورپوینت ادارک و یاد گیری: درک و سازگاری با محیط کار , دانلود پاورپوینت ادارک و یاد گیری درک و سازگاری با محیط کار , ادراک و یاد گیری , اسناد (Attribution) , استنباط تطبیقی (Correspondent inferences) , اسناد سببی در مسئولیت , تئوری کلی در اسناد سببی , خطاهای ادراکی , کلیشه سازی , فایق آمدن بر خطاهای ادراک اجتماعی , ادراک دیگران کاربرد های سازمانی , یاد گیری سازگاری با جهان اطراف , اشکال یاد گیری , یاد گیری شرطی
آشنایی با مفاهیم اولیه رجیستری (REGISTRY) مقدمه ای بر ریجستری هماهنگونه که در فصل گذشته اشاره شد، نسخه های قدیمی ویندوز پارامترهای مربوط به پیکربندی خود را در فایلهای مقدار دهی Systemini و Winini تنظیم و نگهداری می کردند از ویندوز 95 به بعد برنامه ریجستری که حاوی تمام اطلاعات مربوط به پیکربندی سیستم میباشد ارایه شده است اطلاعات رجیستری در دو
قیمت فایل فقط 4,500 تومان
ویندوز ریجستری
آشنایی با مفاهیم اولیه رجیستری (REGISTRY)
هماهنگونه که در فصل گذشته اشاره شد، نسخه های قدیمی ویندوز پارامترهای مربوط به پیکربندی خود را در فایلهای مقدار دهی System.ini و Win.ini تنظیم و نگهداری می کردند. از ویندوز 95 به بعد برنامه ریجستری که حاوی تمام اطلاعات مربوط به پیکربندی سیستم میباشد ارایه شده است. اطلاعات رجیستری در دو فایل پنهان User.dat و System در پوشه C:\Windows ذخیره می شوند. اطلاعات مربوط به نرم افزارهای موجود در سیستم در فایل System.dat و همچنین اطلاعات مربوط به کاربرد نرم افزارها در فایل User.dat ذخیره می شوند.
قسمتهای مختلف سیستم رجیستری استفاده می کنند که برای پیکربندی هرکدام کلید واژه ای در رجیستری پیش بینی شده است. به عنوان نمونه می توان به موارد زیر اشاره نمود :
ـ راه انداز دستگاهها : راه انداز دستگاهها باید اطلاعات مربوط به IRQ و DMA که مورد نیاز دستگاه می باشد را فراهم نماید. راه اندازها این پارامترها را با رجیستری ویندوز مبادله می کنند.
ـ برنامه های Setup : نصب هر برنامه در محیط ویندوز توسط برنامه Setup انجام می شود. هر کدام از برنامه های Setup این تغییرات در رجیستری نگهداری می شوند. لذا باید توجه داشت که حذف فایلها و پوشه های یک برنامه برای حذف آن برنامه کافی نیست. بلکه باید پارامترهای تنظیم شده در رجیستری را نیز حذف کنید. برای این منظور باید برنامه Unistall ویندوز را اجرا نمایید.
ـ Windows Kernel : یکی دیگر از قسمتهای ویندوز که در لحظه راه اندازی ویندوز به رجیستری مراجعه و از آن استفاده می کند، هسته ویندوز است. این قسمت از ویندوز تمام اطلاعات مربوط به راه انداز دستگاهها و همچنین اطلاعات مربوط به اولویت باز شدن هر کدام از آنها را از رجیستری می خواند.
ـ Hardware Recognizer : بعد از راه اندازی ویندوز، تشخیص دهنده سخت افزار(HR) لیستی از دستگاههایی که شناسایی (Detect) شده اند را در رجیستری ویندوز ذخیره می کند.
ـ Plug & Play Manager : مدیر P&P یک خاصیت جدید ویندوز می باشد که هر جزء سخت افزاری با دو مشخصه Vender ID و Device ID شناسایی کرده و می شناساند. ترکیب این دو مشخصه باعث می شودکه دستگاه مورد نظر در سیستم کامپیوتر شما منحصر به فرد شود. هنگام راه اندازی سیستم بر مدیر P&P اطلاعات مربوط به گذرگاه دستگاه مورد نظر را از رجیستری ویندوز درخواست می کند و نسبت به وجود راه انداز مناسب آن دستگاه بررسی های لازم را انجام می دهد. در صورتیکه برنامه راه انداز نصب نشده است امکانات لازم را برای نصب راه انداز به طور خودکار فراهم می کند.
ـ User Profile : پروفایلهای کرابر در ویندوز همه اطلاعات مربوط به کاربر از قبیل نام کاربر، مجوزهای کاربر و غیره را در رجیستری ویندوز نگهداری می کنند. این پروفایلها از طریق گزینه Control Panel/ System / User File تنظیم می شوند.
ـ Hardware Profile : پروفایلهای سخت افزاری نیز راه انداز دستگاههایی را که در زمان راه اندازی سیستم باید فعال شوند را مشخص می کنند. این پروفایلها برای بارکردن راه اندازها از رجیستری ویندوز استفاده می کنند. این پروفایلها از طریق گزینه زیر تنظیم می شوند:
Control Panel/ System/ Haedware Profile
وقتی یک نسخه از ویندوز را در یک بخشی از دیسک سخت نصب می کنید، برنامه Setup رجیستری را نصب کرده و از آن برای ذخیره تمام موارد مربوط به پیکربندی و راه اندازی نرم افزارها و سخت افزارهای نصب شده در سیستم استفاده می کنند.
با نصب کردن رجیستری، Setup دو فایل User.DAT و System.DAT را ایجاد میک ند. این فایلها دارای خاصیت پنهانی (Hidden)، سیستمی (System) و فقط خواندنی (Ready _ Only) می باشند که در پوشه Windows نگهداری می شوند.
فایل USER.DAT
فایل USER.DAT برای ذخیره اطلاعات مخصوص کاربر طراحی شده است. این فایل اطلاعات زیر را شامل می شود:
ـ کاغذ دیواری، رنگها. پارامترهای ماوس، پارامترهای مربوط به Accessibility و تنظیم مربوط به Control Panel
ـ آیکونهای Descktop
ـ میانبرها در پوشه های موجود در منوی Start
ـ مشخصات مربوط به Explorer ویندوز
ـ تنظیم های مخصوص ملحقات و لوازم (Accessories ) ویندوز
ـ کلمات عبور و اتصالات شبکه
هر وقت که می خواهید از ویندوز خارج شوید، سیستم یک کپی از USER.DAT به عنوان پشتیبان تهیه می کند این فایل هم تمام خاصیت های پنهانی، سیستمی و فقط خواندی را داشته و با نام User.DA0 ذخیره می شودو ردر صورتیکه فایل USER.DAT خراب شده باشد عمل تهیه پشتیبان باید به صورت دستی انجام شود.
اگر شما تنها کاربر منحصر به رد کامپیوترتان هستید، سیستم شما فقط یک فایل USER.DAT دارد. اگر شما گزینه Profile را از Control Panel / System فعال کرده اید، ویندوز در هریک از زیر پوشهها یک فایل USER.DAT ایجاد می کند .این زیرپوشه ها در مسیر Windows/ rofile /Folder / نگهداری می شوند.
قیمت فایل فقط 4,500 تومان
برچسب ها : ویندوز ریجستری , دانلود مقاله ویندوز ریجستری , خرید مقاله ویندوز ریجستری , خرید و دانلود مقاله ویندوز ریجستری , دانلود و خرید مقاله ویندوز ریجستری , دانلود رایگان مقاله ویندوز ریجستری , دانلود رایگان تحقیق ویندوز ریجستری , اهورا فایل , فروشگاه فایل اهورا , پروژه , پژوهش , مقاله , جزوه , تحقیق , دانلود پروژه , دانلود پژوهش , دانلود مقاله , دانلود جزوه , دانلود تحقیق